Olen pitkään hakenut oikeanlaisia materiaaleja ovikransseja varten. Joskus olen tehnyt oikein urakkakaupalla myyntiin asti 1:1 kransseja, sukulaisten ja ystävien ovissa taitaa olla niitä vieläkin. Tätä kirjoittaessa näen kaksi kranssia kodissani, vuosien sitten tehtyjä ja olen niihin vieläkin tyytyväinen. Erityisen paljon pidän suurista kransseista. Tässä kohtaa mielestäni pieni ei ole kaunista.

Taidan suhtautua aikamoisella intohimolla kransseihin. :D  Halusin myös nukkekotiin niitä, mutta materiaalien kanssa olen ollut kranttu. Liian suuria, väärän värisiä, liian muovisia tai jotain muita häiritseviä elementtejä on ollut liikaa. Hukkaostojakin olen sortunut tekemään materiaalien kohdalla. Sitten tärppäsi kahdessakin eri kaupassa!


1990364.jpg


Kranssien materiaalit ovat erilaisista kynttilämanseteista. Ensin ne on purettu alkutekijöihinsä ja sitten liimattu Tiimarin valmiin kranssipohjan päälle.

Oikealla olevat rasiat on taiteltu origamitekniikalla eli niissä ei ole käytetty tippaakaan liimaa. Hauskoja ja nopeita tehdä. En ole vielä oppinut tekemään rasiaan sopivaa kantta. Se pitää tehdä taitoslinjoja muuttamalla ja tuo origami ei oikein ole hallussa vielä. Näitä ennen harjoittelin kaksi koekappaletta vanhoista mainoksista. :D Kai se harjotus tässäkin tekee mestarin?


1990383.jpg


Oli vielä pakko laittaa kuva ostoksestani. Sattumalta poikkesin liikkeeseen, joka myy nahkatakkeja. Sivusilmällä huomasin, että takahuoneessa ommellaan/kaavoitetaan/leikataan nahkoja. Minä loihe kysymään, että myydäänkös teillä nahkapaloja. Ja niitä myytiin. Että voi ihmisen mieli olla kummallisista asioista onnellinen. Pääsin itse valitsemaan kymmenistä nahkapalapusseista juuri ne palat mitä halusin.
Olin onnellinen. Olen vieläkin. Ja hinta oli huikeat 3 euroa.