Koneriippuvainen olen. Ihan kamalaa kun ei voi päivittää blogia silloin kun huvittaa. Ihan kamalaa kun ei voi selata muiden blogeja silloin kun huvittaa. Koneesta hajosi emolevy. Se on menossa lääkäriin ties koska ja tulee sieltä ties koska.

Vanha kone on herätetty henkiin ja minun hermoilla ei sitä käytetä. Se on iiihaaan kaaamaaalaaan hiiidaaaas ja yksi sivu avautuu piiitkääään.

Muutamia minijuttuja olen kuitenkin saanut tehdyksi. (Ehkä juuri siksi kun kone ei toimi!!!)

Teimme Carita kanssa massailuja sunnuntaipäivän ratoksi. En vieläkään saa niistä sellaisia kuin haluaisin. Nestemäistä massaa kaipailin, mutta en ole vielä saanut sitä hankituksi.

Kahvilassa pitää mielestäni olla montaa lajia ja yhtä sortiia monta kappaletta.

 

Karkkihyllyynkin on tullut lisää tavaraa. Purkkien sisällä olevat karkit ovat nomparelleja, Sussu niistä mainitsi aikaisemman postauksen kommenteissa.

Hylly on saanut väriä päällensä ja myyntihyllyt puusta. Hyllymateriaali on samaa kuin Vaahterakuja talon keittiön, kahvilan ja salin lattia. Pikkupätkiä oli vielä jäljellä ja ohuutensa vuoksi mielestäni sopivat tähän hyvin. Minun silmääni mielyttää tuo siniharmaan ja vaalean puun yhdistelmä, siinä on jotain vanhanaikaista ja mukavaa. Voihan olla, että hyllytkin saa jossain välissä käsittelyn päälleen, mutta se on vielä mietinnässä...

 

Uutuutena on leipähylly. Rakkaani leikkasi sen papsiksesta ja kasasi. Minä maalasin ja listoitin. Käsi ei oikein vieläkään kestä kaikkea ja mattopuukolla leikkaaminen ei vielä onnistu.

Hyllyn päällä olevat patongit ovat Caritan tekemiä, sämpylät ja hiivaleivät minun. Maalasin leipiä vähän akryyliväreillä, etteivät ole ihan samasta "muotista" kaikki. Ei muuten ole helppoa massojen värisekoittelu. Montaa sotkee mukaan ja lopulta kun saa edes vähän sinnepäin, niin samanlaista on turha yrittää uudelleen. Jatkan sitkeästi massaharjoituksia, ehkä joku päivä vielä olen jopa tyytyväinenkin.Hymy

 

Tässä vielä molemmat hyllyt päädystä kuvattuna. Väri ei ole ihan noin harmaa luonnonvalossa. Lasipurkit on ostettu DB miniature kaupasta, linkki löytyy myös sivupalkista. Siellä voi tehdä edullisia ostoksia nyt varsinkin kun punnan kurssi on alhaalla. Ostin vähän muutakin, mutta niistä tulee kuvia myöhemmin.

Thank you Diana! More photos will come later...