Olen harrastanut puutöitä 1:1 koossa ja tehnyt jopa intarsiaa muutaman vuoden. Olen sorvannut, sahannut, hionut ja veistellyt. MUTTA: minikoossa en ole onnistunut tekemään mielestäni yhtään kelvollista puutyötä tähän mennessä. Eilen illalla kaikki muuttui!

Olen salaa mielessäni ajatellut, että osaamattomuuteni on ollut huonojen työkalujen syytä. (vaikeaahan sitä on vikaa itsestään löytää... Yllättynyt) Erilaisia sahoja olen ostanut ja harkitsin jo pitkään monitoimi-puuntyöstökoneen ostamista. Hinta vaan oli sen verran korkea, että laskeskelin sen ostoksen järkevyyttä. Samalla summalla voisin ostaa melko monta valmista kalustoa tuunattavaksi.

Vastaus oikeaan työkaluun on JIIRILEIKKURIT!!!

 

1249111661_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

 

Pöytä on tehty Bilteman sytykkeistä, jätskitikuista ja valmiista eurominis sorvauksista. Ja vähänkö olen ylpeä! Monen taitajan mielestä pöytä on varmaan kovin vaatimaton. Kaiken sen tuskartelun jälkeen, mitä olen tehnyt, tämä tuntuu riemuvoitolta itselle.

 

1249111687_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

 

Tässä  vielä sama pöytä maalattuna Vaahterakujan talon keittiössä. Tein pöydästä tarkoituksella vähän matalamman kuin 1:12 talon mataluuden vuoksi ja nyt kaikki muut huonekalut näyttää jättiläisiltä.

Keittiön kaapistot on alunperin ostettu toiseen talooni, mutta mallailin niitä tänne joskus ja siihen ne vaan jäivät. Mielessäni on erilainen keittiö ja sen aioin tehdä itse. Nuo muuttavat alkuperäiseen kotiinsa ja jiirileikkureille on taas käyttöä. Paras työkaluostos nukkisrintamalla tähän mennessä!

 

Hannalle vielä lämpimät onnittelut kansainvälisen miniatyyrikilpailun voiton johdosta! Aivan huippuhienojuttu!